Door Gepubliceerd op: 19 mei 2020Blog categorie: Access Bars, Access Consiousness, Algemeen4,4 minuten leestijd

Access Bars en de toepassingen daarvan 

Access Bars is een methode die je brein direct ontspant en balans brengt in de prikkelverwerking. Bovendien ruimt deze methode overbodige ballast in je brein op, net zoals bijvoorbeeld een virusscanner dat bij een computer doet.

Dit artikel gaat in op Access Bars en de toepassingen ervan op depressie, angsten, migraine, stress, burn-out en ADHD.

Waarom helpt Access bars bij deze aandoeningen?

Er zijn 32 punten op het hoofd waar specifieke, elektrische informatie opgeslagen is over een onderwerp zoals controle, creativiteit, kalmte, genezing en noem het maar. Tijdens een Access Bars-sessie raakt de behandelaar deze 32 punten op je hoofd aan. Dit doet hij/zij ongeveer een uur lang. 

Tijdens de behandeling verandert de elektrische lading in het brein en stroomt alles weer goed door. Gedachten, gewoontes en emoties die je belemmeren, worden opgeruimd. En zo komt er weer ruimte vrij voor gedachten, gewoontes en emoties die jou wél helpen in je leven. 

Hier lees je meer algemene informatie over Access Bars en wat het precies is.

Depressie 

Als je lijdt aan depressie, dan is er sprake van een verstoorde verwerking van emotionele informatie in het brein. Ook kun je negatieve prikkels uit je omgeving minder goed negeren. En positieve prikkels worden juist meer genegeerd. 

Access Bars bij depressie 

Een Access Bars-sessie zorgt ervoor dat deze prikkelverwerking beter verloopt. Het brein raakt in een ontspannen staat (de zogenaamde ‘theta-staat’) en komt daardoor terug in balans.  

Wetenschappelijk onderzoek toonde al voorzichtig aan dat Access Bars heel effectief werkt voor klachten zoals depressie. Na een Access Bars toepassing verminderden de depressie-symptomen van de proefpersonen aanzienlijk.

Angsten

Als je kampt met angsten, dan zijn bepaalde hersendelen overactief. Daardoor reageren deze hersendelen heel overdreven op mogelijke risico’s en gevaren die je zou kunnen lopen. Met als resultaat dat je gauw angsten krijgt. 

Access Bars bij angsten

Ook hier toonde het eerder genoemde wetenschappelijk onderzoek aan dat een Access Bars- toepassing angsten vermindert. Net zoals bij mensen met een depressie waren de angstklachten van de proefpersonen ongelooflijk gedaald na de Access Bars-sessie. 

Migraine 

Migraine is een hersenaandoening waarbij je onder andere aanvallen van ernstige hoofdpijn krijgt. Mensen met migraine zijn gevoeliger voor prikkels uit de omgeving dan gemiddeld. En deze overgevoeligheid kan een migraineaanval uitlokken. Vaak is het te herkennen als er een aanval aankomt: omdat de activiteit in het brein verhoogt vóór een aanval, gaat de patiënt vaak aura’s zien. 

Access Bars bij migraine 

Migraine kun je verminderen dankzij Access Bars. Doordat de toepassing ervan het brein ontspant en daarmee overactiviteit voorkomt, voorkom je migraine. Onderga hiervoor regelmatig een Access Bars-sessie (en al helemaal als je voortekenen merkt van een migraineaanval).   

Stress

Stress is simpel gezegd het verschil tussen willen en kunnen. Als je iets graag wilt (bijvoorbeeld een klus over een uur af hebben), maar het is waarschijnlijk niet mogelijk (het lukt je niet, omdat er allerlei andere zaken tussendoor komen), dan ga je mogelijk stress voelen. 

Access Bars bij stress

Access Bars is een geweldig effectieve methode om toepassingen zoals stress te verminderen. Doordat er meer ruimte in je hoofd vrij komt, ben je beter in staat helder na te denken. En dat, zónder dat allerlei (vervelende) gedachten en emoties je positieve gedachtestroom blokkeren. Je voelt je na een sessie kalmer. En alleen in rust heb je de mogelijkheid om helder na te denken over wat je wil in een bepaalde situatie versus wat je werkelijk onder controle hebt. 

De effecten van een Access Bars-toepassing op stress zijn te vergelijken met diepe meditatie. 

Burn-out 

Bij een burn-out heb je je lichaam volledig uitgeput. Een bepaald systeem dat loopt van je brein naar je nieren, werkt dan niet goed meer. Daardoor zijn de remmen van allerlei (stress)hormonen, zoals cortisol en adrenaline, kapot. Het is niet meer in balans met elkaar. 

Je brein en lichaam gaan daardoor niet meer goed om met mentale stress veroorzaakt door je emoties en gedachten, én fysieke stress veroorzaakt door je lichaam (bijvoorbeeld door flink te sporten). 

Access Bars bij burn-out

Het enige wat in deze situatie helpt, is de balans terugbrengen in je brein en lichaam. Access Bars werkt heel positief op dit soort aandoeningen.

ADHD

Bij ADHD werken bepaalde hersenfuncties niet optimaal. Prikkelverwerking verloopt daardoor niet zoals gewenst. Vaak zie je dat veel mensen met ADHD kampen met depressie en/of angsten.

Ook is concentreren en focussen voor mensen met ADHD erg moeilijk. Emoties en gedachten schieten in een hoog tempo door het brein. En de rem daarvan doet het dus niet goed.

Access Bars bij ADHD 

Mediteren is voor ADHD’ers vaak lastig als ze dit niet meteen van kinds af aan geleerd hebben. Daarom biedt een Access Bars-toepassing zo’n goede uitkomst. Access Bars helpt ADHD-klachten verminderen. 

Access Bars Class

Het mooie van Access Bars is dat je geen dokter hoeft te zijn om het toe te passen. Iedereen kan het leren en het gebruiken voor de genoemde klachten! Wil je weten hoe? Kijk dan snel hier voor meer informatie over de Access Bars Class

Alle recente berichten

Bekijk blog per categorie