Door Gepubliceerd op: 31 juli 2020Blog categorie: Access Bars, Access Consiousness, Algemeen, Body Processing, Stress4 minuten leestijd

Minder stress

dankzij speciale drukpunten op je hoofd en lichaam

Stress, wie heeft er tegenwoordig geen last van. Door de steeds sneller wordende samenleving, kunnen nog maar weinig mensen het allemaal bijbenen. Alles moet beter, sneller en efficiënter. Daardoor zie je dan ook steeds meer mensen die kampen met allerlei klachten, zoals:

  • Burn-out
  • Depressie
  • Mindere weerstand
  • Pijnklachten
  • Hoge bloeddruk
  • Angsten
  • Meer of juist minder eten
  • Slechtere concentratie
  • Ontstekingen
  • Hoofdpijn/migraine

Wellicht meer dan ooit is het van belang om goed om te leren gaan met stress. Gezond eten en voldoende bewegen zijn twee manieren met een grote, positieve invloed op de stress-regulering van je lichaam. Verder raden wetenschappers meditatie aan. Dit ontspant je lichaam en geest. Maar: mediteren is niet voor iedereen weggelegd.

 

Acupressuur & Access Bars als effectieve oplossingen tegen stress

Gelukkig zijn er nog 2 andere opties, en dat zijn acupressuur en Access Bars. Bij acupressuur wordt druk uitgeoefend op strategische punten in het lichaam, welke betrekking hebben op een intern orgaan en een netwerk van energiekanalen. Bij Access Bars worden specifieke drukpunten op het hoofd heel licht aangeraakt, zodat blokkades en overtollige ballast los gelaten kan worden en de energie weer kan stromen. Door zulke behandelingen te ondergaan, bereik je snel en eenvoudig een diepe vorm van ontspanning.

 

3 speciale drukpunten op je lichaam tegen stress

Door de volgende 3 drukpunten op je lichaam te masseren, verlicht je de directe stress. Je doet dit ongeveer 3 minuten per drukpunt. Zoek een comfortabele plek en adem eerst rustig in en uit. Daarna start je met de drukpunten te masseren:

1.     Drukpunt HC6 Drukpunt HC6. Leg 3 vingers onder je hand op je pols. HC6 ligt bij de 3e vinger midden op de pols

Leg 3 vingers onder je hand op je pols. HC6 ligt bij de 3e vinger midden op de pols. Masseer dit punt met een cirkelende beweging. Doe dit vervolgens ook bij je andere pols. Als je het goed doet, dan voel je meteen minder stress, angst en/of misselijkheid.

 

Drukpunt Hart 7 Volg met 1 vinger de binnenkant van je duim schuin naar beneden, naar je pols. Dit is drukpunt Hart 72.     Drukpunt Hart 7

Volg met 1 vinger de binnenkant van je duim schuin naar beneden, naar je pols. Dit is drukpunt Hart 7. Als je dat punt masseert, dan verlicht je onder andere stress, depressie, geheugenklachten en hartkloppingen.

 

Drukpunt K1 K1 vind je op de onderkant van je voeten. Preciezer nog: in de inkeping aan de bal van de voet.

3.     Drukpunt K1

K1 vind je op de onderkant van je voeten. Preciezer nog: in de inkeping aan de bal van de voet. Als je dit punt masseert, dan verminder je in ieder geval slaapproblemen. Je piekert minder en slaapt beter door.

 

Wil je niet alleen je huidige stress verlichten, maar ook diepgaande fysieke en/of mentale blokkades oplossen (zoals angsten, depressie, migraine of trauma’s)? Lees dan vooral verder.

 

Speciale drukpunten op het hoofd tegen stress en burn-out

Wil je nog een stapje verder gaan dan alleen je huidige stress verlichten? Dan is Access Bars een geschikte oplossing. Deze dynamische techniek richt zich namelijk niet alleen op de stress van het moment zelf, maar heft ook diepgaande blokkades op. Met blokkades bedoelen we gedachten, emoties, oordelen, gewoontes, overtuigingen en ideeën over verschillende contexten in je leven, die je hebt opgeslagen in je lichaam en de blokkades veroorzaken.

Bij verschillende contexten kun je denken aan bijvoorbeeld:

  • Geld
  • Seks
  • Relaties
  • Communicatie
  • Veroudering
  • Hoop & dromen
  • Creativiteit
  • Heling
  • Tijd & ruimte
  • Controle

Er zijn in totaal 32 drukpunten op je hoofd. En hier liggen alle gedachten, gevoelens, emoties en overtuigingen over deze contexten opgeslagen. Door deze drukpunten op je hoofd licht aan te raken, kunnen de blokkades die je ontwikkelde in de loop van je leven opgelost worden. En zo kan de energie weer vrij doorstromen.

 

Geen stress meer van oude blokkades

Oude blokkades die (onbewust) stress veroorzaken, verminderen door een Access Bars Sessie. Je merkt na een Access Bars behandeling dat je bijvoorbeeld:

  • Beter slaapt
  • Minder zorgen maakt
  • Beter kan concentreren
  • Je optimistischer voelt
  • Oude, vervelende gebeurtenissen loslaat
  • Loslaten van oude gewoontes en patronen
  • Burn-out klachten verminderen
  • Minder pijnklachten ervaart

 

En dus vooral: minder stress hebt!

Te mooi om waar te zijn? Zeker niet. Access Bars is niet voor niets een populaire techniek. Ook de wetenschap doet steeds meer onderzoek naar de positieve effecten ervan.

 

Access Bars cursus voor een stressvrij leven

Omdat er steeds meer mensen geïnteresseerd raken in Access Bars, geven wij nu ook de 1-daagse Access Bars Class. Hierin leer je dit bijzondere proces te geven aan een ander én je ontvangt zelf ook een Access Bars Sessie.

Wat deelnemers van onze cursussen zeggen? Lees hier zelf de lovende recensies. Zoals je ziet, heeft Access Bars het leven van veel mensen echt compleet veranderd!

Ben je zelf ook geïnteresseerd in een nieuw, stressvrij leven? Neem dan een kijkje op deze pagina. Hier lees je alles over Access Bars en of onze cursus geschikt is voor jou.

Wie weet tot binnenkort!

 

 

 

Alle recente berichten

Bekijk blog per categorie