Angst
Angst

Angst coach

Voorbij aan angst. Fearless!

De impact van angst

We kennen allemaal wel momenten in ons leven dat we ergens bang of angstig voor waren. Angst is een reactie op een situatie waarin gevaar dreigt. Het is een natuurlijke beschermingsreactie van ons lichaam én is vaak van korte duur. Het komt echter ook voor dat angstklachten lang aanhouden en/of voorkomen in situaties waarin geen reëel gevaar dreigt. Wanneer dat het geval is spreken we van een angststoornis.

Wanneer je je voortdurend zorgen maakt over dingen, snel schrikt of bang bent, nieuwe situaties uit de weg gaat of merkt dat je liever alleen bent, dan kunnen angstklachten overgaan in een angststoornis. Klachten als hartkloppingen, transpireren, benauwdheid, het gevoel te stikken of misselijk worden kunnen hiervan een gevolg zijn.

Wat als angst een gewaarzijn is, van iets dat je nog niet bereid bent te ontvangen?”.

De oorzaak van een angststoornis

Het valt niet altijd te verklaren waarom iemand een angststoornis ontwikkeld. Er zijn wel verschillende omstandigheden die hiertoe kunnen bijdragen;

  • erfelijke aanleg,
  • opvoedingssituatie (té beschermend),
  • gepest worden,
  • weinig sociale steun en eenzaamheid,
  • ingrijpende gebeurtenis (ongeluk, overval, aanranding)
  • bij gebruik van medicijnen of drugs.

Ongeacht wat de oorzaak ook is, je merkt dat de angst je volledig verlamd en je tegenhoudt om het leven te leiden dat je werkelijk zou willen.

Bellen
Mailen

Symptomen van angst

Fysieke klachten
• vermoeidheid,
• slaapproblemen,
• spierklachten,
• maag- en darmproblemen,
• hartkloppingen, benauwdheid,
• zweten, koude rillingen, beven,
• duizeligheid, flauwvallen.
• tintelingen/doof gevoel handen en voeten,
• droge mond
• hoofdpijn, rood worden.

Psychische klachten
• prikkelbaar,
• irreële angsten,
• piekeren,
• rusteloosheid,
• gespannenheid,
• verward, vergeetachtig,
• gevoel controle te verliezen,
• gevoel gek te worden of dood te gaan.

Vermijden of vluchten
• nieuwe, onbekende situaties vermijden,
• confrontaties uit de weg gaan,
• spanningen niet bespreken,
• dingen niet onder ogen komen,
• vluchten door in bed te gaan liggen,
• veel eten, drinken, roken,
• kalmerende middelen of drugs nemen,
• anderen problemen laten oplossen.

“Fear is the lie we buy to justify the limitations

we’ve decided we have to live with”

~ Gary Douglas ~

Omgaan met stress

Ook al weet je wat de stress veroorzaakt, er zijn soms situaties die je niet kunt veranderen. Maar wel de manier waarop je ermee omgaat of hoe je er naar kijkt. Stress heeft namelijk alles te maken met hoe jij een bepaalde situatie ervaart. Jouw point of view creëert je realiteit! Dit verklaart ook waarom niet iedereen in dezelfde situatie onder dezelfde omstandigheden stress ervaart. Het zegt dus iets over jouw beleving en interpretatie van de situatie én hoe jij met stress omgaat.

Eenvoudig loslaten van stress

Het loslaten van stress is niet voor iedereen even eenvoudig. Onbewuste patronen die zich herhalen of situatie die je niet kunt veranderen maken het soms lastig om uit een stressvolle situatie te komen. Hierdoor blijven de (lichamelijke) klachten bestaan.  Met behulp van een  Access Bars Sessie kun je je lichaam snel en eenvoudig ontdoen van alle opgeslagen stress, soms is 1 sessie al voldoende om meer rust en ruimte in het lichaam te ervaren. Het biedt je lichaam de mogelijkheid om los te laten wat losgelaten mag worden, zonder dat je erover hoeft te praten of te weten hoe je dat moet doen. Het bijzondere van de sessie is dat het lichaam precies weet wat goed en nodig is voor jou!

Voorbij je angst!

Life Coaching

Life Coaching

Upgrade your Life!

Sessies & Info
Access Bars Sessie

Access Bars™ Sessie

Being You!

Sessies & Info
Foundation Class

Access Foundation Class

Tools for Change!

Classes & Data

Bel ons

WhatsApp

Mail ons

Whatsapp icoon